Zwykle każdy z nas pierwszy posiłek czyli śniadanie spożywa w domu. Jeżeli tego jeszcze nie robisz, to zachęcam do tej czynności, możesz sobie wtedy pozwolić na ciepły i zjedzony w spokoju posiłek, który decyduje o początku Twojego dnia.

 

Dlaczego warto jeść śniadania białkowo – tłuszczowe?

  • zapewniają sytość na dłużej. Sprawdziłam na sobie! Rzeczywiście po takim śniadaniu, mogę maxymalnie skupić się na pracy i wiem, że głód mnie nie wybije z rytmu.
  • nie powodują wysokiego skoku insuliny (co stanie się zapewne po zjedzeniu babeczki czy innego węglowodanowego posiłku) i poranny kortyzol ma szansę doprowadzić do rozpadu trojglicerydów z tkanki tłuszczowej do wolnych kwasów tłuszczowych, co najprościej mówiąc pomaga SPALAĆ TKANKĘ TŁUSZCZOWĄ.
  • pomagają w zaburzeniach snu.

Co możesz wprowadzić do swojej diety ? 

  • jajka
  • nasiona chia
  • ryby
  • mięso (drób, wołowina, wieprzowina dobrej jakości)
  • olej kokosowy lub oliwa
  • orzechy i nasiona
  • avocado, kokos
  • dużo i jeszcze raz dużo warzyw 🙂

img_20170524_100019

Moje przykładowe śniadanie białkowo – tłuszczowe (omlet).

  • dwa jajka
  • 60 g avocado
  • mała łyżeczka siemię lniane
  • dużo warzyw

Składniki blenduję i piekę na patelni w formie omletu.

Lub:

  • 2 jajka
  • łyżka orzechów (najczęściej płatki migdałów)
  • 2 plastry szynki
  • warzywa (dowolne)

Jajka sadzone z plastrem szynki, posypane płatkami migdałów.

img_20170524_094731

 

Oczywiście, chciałabym podkreślić, że każdy organizm jest inny i należy obserwować siebie, czy dana zmiana nawyku żywieniowego służy, czy nie. Zachęcam Cię do przeprowadzenia testu i wprowadzeniu na dany okres np. 1-2 tygodnie śniadań białkowo – tłuszczowych. Sami odpowiecie sobie na pytanie: czy taka forma śniadań ma wpływ na moje samopoczucie.

Loading...