Czy zdajesz sobie sprawę ile godzin podczas dnia przebywasz w pozycji siedzącej?
Czy masz świadomość co dzieje się z Twoim ciałem ?
I do meritum! Czy wiesz skąd biorą się bóle pleców i odcinka szyjnego?
Bije na alarm! Zadbaj o swój kręgosłup. Dbaj teraz o to, co czeka Cię za kilkanaście lat.
Jeżeli chcesz być staruszkiem, który dalej żyje pełnią życia, zadbaj dziś o swój kręgosłup.
Czas w którym żyjemy nie sprzyja!  Siedzimy w biurze, na spotkaniu, w aucie, oglądając tv, siedzimy przed komputerem, wpatrujemy się w ekran telefonu itp.

Co powoduje długotrwała pozycja zgięciowa (siedząca)?

  • Otyłość
  • Cellulit
  • Zaburzenia przepływu krwi
  • Żylaki
  • Zaparcia
  • Hemoroidy
  • Zwyrodnienie dolnego odcinka kręgosłupa
  • Zwolnienie metabolizmu „nie chce mi się”

Za chwilę poznasz 4 podstawowe powody, które powodują bóle. Nie obawiaj się! Dostaniesz również ćwiczenia korekcyjne, które możesz zacząć wykonywać od dziś. Daj sobie szansę na lepsze samopoczucie i koniecznie wypróbuj.

1. Przykurczona klatka piersiowa   

Podczas siedzenia Twoje barki stale wysunięte są do przodu. Mięśnie klatki piersiowej są skrócone a mięśnie pleców rozciągnięte. Łopatki nie są ustabilizowane i oddalają się od siebie. Kiedy się prostujesz wydaje Ci się, że nadal się garbisz? Zacznij rozciągać mięśnie klatki piersiowej!

Proponuję Ci proste ćwiczenie, które możesz wykonywać codziennie rano i wieczorem. Możesz użyć: kija, rajstop, gumy, sznurka.

rozciąganie klatki piersiowej.

– rozciąganie klatki piersiowej z wałkiem.

2. Wysunięta głowa w przód

Odcinek szyjny to jeden z najczęstszych dolegliwości. Dlaczego? Stale wysuwamy naszą głowę do przodu patrząc się w ekran komputera i telefonu. Bóle odcinka szyjnego są długotrwałe i szybko wracają, dlatego regularny trening jest tu konieczny.

Proste ćwiczenie, które możesz wykonać za równo w pracy jak i w domu.

trening mięśni szyji.

3. Pogłębiona kifoza (okrągłe plecy)

Odcinek piersiowy kręgosłupa jest stale w pogłębionej kifozie, czyli pozycji zgięciowej. U wielu osób po kilku letniej pracy w pozycji siedzącej wyczuwalne są twarde zgrubienia w tej części pleców. Zaburzenia tego odcinka promieniują do niższych partii kręgosłupa. Jestem przekonana, że po zastosowaniu poniższych ćwiczeń odczujesz dużą ulgę.

przeprosty odcinka piersiowego._

-mobilizacja odcinka piersiowego.

4. Przykurczone mięśnie biodrowo-lędźwiowe, rozciągnięte mięśnie pośladka

Brak rozciągania grupy mięśni przodu uda a zwłaszcza bardzo skróconego mięśnia biodrowo-lędźwiowego powoduje nieprawidłowe ustawienie miednicy, które w konsekwencji przyczynia się do powstawania kolejnych wad postawy. Rozciągnięte pośladki to osłabienie gorsetu mięśniowego nie mówiąc o aspekcie estetycznym 🙂

stretching dynamiczny, który możesz wykonać w domu lub po zakończonym treningu.

trening na pośladki.

 

Zapraszam do wspólnej motywacji na moim FANPEJDŻU.

Loading...