Zbilansowane odżywianie to klucz do prawidłowego funkcjonowania organizmu i mózgu.  To paliwo do pracy, szkoły, wychowywania dzieci, prowadzenia biznesu i wszystkich innych. Musisz zrozumieć, że to, co jemy ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia. Możesz być najważniejszą osobą na świecie, jednak nic Ci to nie da jeżeli nie będziesz zwracać uwagi na swoje posiłki.

Najczęściej popełniane błędy:

  • podjadanie wieczorne
  • najadanie się jednym dużym posiłkiem w ciągu dnia
  • brak posiłków
  • błędne myślenie „zjem mniej to schudnę”
  • monotonna dieta (brak witamin i minerałów, które odżywią Twój organizm)

Dlaczego te błędy występują?

  • brak pomysłu na posiłki
  • zła organizacja czasu
  • pośpiech i stres
  • brak wiedzy na temat grożących Ci chorób
  • lenistwo
  • brak motywacji do zmiany nawyków żywieniowych

 

Chciałabym się z Tobą podzielić kilkoma radami, które mogą wiele zmienić w Twoim życiu. Nie musisz od razu wprowadzać wszystkich w siłę. Zacznij od jednej zmiany, a w drugim tygodniu wprowadź kolejną. Tylko systematyczna praca pozwoli Ci uzyskać długotrwały efekt. Nie nakładaj na siebie zbyt wiele – to tylko dodatkowy stres.

 

1. Jedz śniadanie 

Udowodniono naukowo, że osoby, które rezygnują z śniadania zwalniają metabolizm aż o 30 %.  Najczęstszym błędem popełnianym również kiedyś przeze mnie jest – kawa na czczo!
Proszę Cię, przeczytaj ten wpis: Dlaczego nie warto pić kawę na czczo?

Tutaj wszystko zależy od Twojej chęci! Na przygotowanie śniadania potrzebne Ci będzie 5-8 minut i kolejne 5 min na zjedzenie, co oznacza, że musisz wstać wcześniej o około 20 min! Sama zdecyduj czy wolisz wstać, zjeść śniadanie, poprawić metabolizm, obniżyć poziom stresu i sprawniej wykonywać swoje zadania, czy nadal żyć tak jak żyjesz.
Polecam Ci stosowanie śniadań białkowo tłuszczowych i przesyłam kilka prostych propozycji – ŚNIADANIA.

 

2. Planuj swoje posiłki

Zdaje sobie sprawę, że nie każdy ma możliwość, czy chęć pilnowania gramatury w swoich posiłkach. I do tego absolutnie Cię nie będę namawiać. Chciałam zwrócić uwagę, że poważnym błędem, który przyczynia się do jedzenia byle czego, jest brak planu menu. Kiedy nie planujesz, pochłaniasz się swoimi obowiązkami, a kiedy przychodzi głów, jesz to, co masz pod ręką.
Stworzyłam dla Ciebie prosty planer, który pomoże Ci zaplanować swoje posiłki, Dzięki temu, twoja głowa jest spokojna, a Ty wystrzyżesz się od niezdrowych przekąsek. Rozłóż posiłki na 4-5 małych porcji w ciągu dnia.

planner-zywieniowy

Pobierz plan żywieniowy do wydrukowania – POBIERZ – 

 

3. Nie jedz posiłków przed telewizorem, komputerem czy telefonem

Jeżeli nie koncentrujesz się na tym, co jesz, Twój mózg nie otrzymuje informacji: „stop! już jestem najedzony”, więc jesz więcej. Nie czujesz smaku potraw i bardzo często nawet nie wiesz kiedy, a Twój posiłek już się skończył. To jeden z najtrudniejszych błędów do naprawienia, więc proponuje zacząć od niego w pierwszej kolejności.

 

4. Pij wodę

Pijąc wodę regularnie w ciągu całego dnia, zapełniasz swój żołądek i zmniejsza ryzyko podjadania. Wiedz też, że bez odpowiedniej ilości wody Twój metabolizm zwalnia i mózg pracuje wolniej. Często objawy niedoboru płynów objawiają się tym, że sięgasz po kolejny posiłek. W temacie odpowiedniego nawodnienia wypowiadam się z moim wpisie „Ile wody wypijać w ciągu dnia” , do którego serdecznie Cię zapraszam.

5. Zjedz owoc po treningu

Kończysz swój trening. Ostatni posiłek miał miejsce około 3 godziny przed aktywnością. Kąpiesz się, ubierasz, musisz dojechać do domu, a może po drodze zrobisz jeszcze zakupy, lub odbierzesz dzieci? W efekcie końcowym wpadasz do domu i głodna jak wilk zaczynasz jeść! Od momentu zakończenia treningu masz czas około 1-1,5 h, kiedy powinnaś zjeść odpowiedni posiłek. Jeżeli nie chcesz wpadać do domu z wilczym apetytem doskonałym rozwiązaniem będzie zjedzenie owocu zaraz po posiłku aby uzupełnić cukry! Tak! dobrze czytasz! To idealne rozwiązanie na to by spokojnie wrócić do domu.
Przy okazji możesz skorzystać z moich pomysłów na fit posiłek po treningu

6. Nie podjadaj słodyczy

Jeżeli wieczorem masz wyjątkową ochotę na słodycze, może to oznaczać, że w ciągu dnia nie dostarczasz odpowiedniej ilości kalorii dla swojego organizmu.Postaraj się dodać więcej zdrowych węglowodanów w drugiej części dnia. Regularnie spożywany cukier, hoduje w naszym ciele pasożyty i grzyby, które powodują osłabienie organizmu. Ponad to słodycze nie dostarczają żadnych składników odżywczych. Nagromadzony cukier odkłada się w postaci tkanki tłuszczonej i zalega w naszych jelitach.

Możesz stosować zdrowe zamienniki – małe przekąski:

Pomysłów i rad, które mają sprawić, że Twoje odżywanie otrzyma nowe życie jest wiele, jednak ja chciałam skupić się na tych najważniejszych.

Postaraj się wprowadzić je stopniowo ale systematycznie, by stały się częścią Twojego życia, a nie przymuszoną zasadą. Nie da się zmienić swojego życia, kiedy robimy coś na siłę. Uświadom sobie, że takie postępowanie doda Ci energii do spełniania marzeń.

 

Zainspiruj się życiem! 

Chętnie dowiem się jakie inne sposoby stosujesz. Możesz podzielić się z innymi w komentarzu 🙂

 

 

Loading...