Cześć!

Tu Edyta z Zainspiruj się życiem..

 

Zacznijmy od tego, że poniższe wskazówki, które dla Ciebie przygotowałam na podstawie moich doświadczeń oraz porad, którymi podzieliły się osoby obserwujące mnie na instagramie, mają być dla Ciebie tylko i wyłącznie inspiracją. Jeżeli z nich skorzystasz – super! Będzie mi niezmiernie miło, jednak jeżeli Twoja podświadomość uzna je za przymus – nie rób tego! Wakacje to czas, który ma nam się kojarzyć z przyjemnością, to czas, kiedy masz się zregenerować i przeżyć fantastyczne chwile i tylko Ty możesz zadecydować jak mają one wyglądać. Warto jednak się nad tym zastanowić czy aby na pewno „leżenie plackiem” cały dzień na plaży sprawi, że będziesz czuć się lepiej. Czy aby na pewno te kilogramy jedzenia sprawią, że wrócisz z nową energią? Ale o tym później. Najważniejsze jest Twoje nastawienie i to, co sobie postanowisz. Jesteś odpowiedzialny za swoje życie. Tego uczę zawsze moich podopiecznych podczas rozmów i w projekcie metamorfozy o którym możesz poczytać tutaj, gdyby jednak Twoje wakacje zeszły na zły tor, zawsze możesz do nas dołączyć. Przeczytaj poniższe wskazówki ale zrób tak jak uważasz, tylko wtedy będziesz działać w zgodzie ze sobą i uda Ci się osiągnąć zamierzony cel.

 

JAK SPĘDZIĆ WAKACJE ABY NIE ZMARNOWAĆ FIT WYSIŁKU ?

Pozwól, że odpowiem na to pytanie poprzez opowieść tego, co zwykle ja robię będąc na urlopie aby z jednej strony odpocząć, regenerować umysł i ciało, a z drugiej nie stracić całego fit wysiłku na który pracuje każdego dnia.

1. Jedzenie

Od tego zacznijmy bo to jest „klucz do sukcesu”. Zwykle hotele posiadają bardzo bogate menu, a jak wiemy „jemy oczami”. Grzechem byłoby nie spróbować nowych potraw, których smaków nie znamy! Cofnij się i jeszcze raz przeczytaj „spróbować”, a nie objadać się. Przede wszystkim przypominam, że jesteś na wakacjach i nigdzie się nie spieszysz – jedz powoli, delektuj się, a na pewno zjesz mniej. Nakładaj małe kawałki. Tak bogata oferta stawa Cię przed wyborem, możesz zjeść coś lekkiego, a możesz zapchać sobie żołądek. Ja zwykle ograniczam węglowodany, staram się nie jeść makaronów, ziemniaków czy dużej ilości kasz. Stawiam na grillowane ryby i mięsa oraz dużą dawkę świeżych sałatek. Nie piję kolorowych soków, a kiedy mam ochotę na coś słodkiego zwykle wybieram lody, świeże regionalne owoce lub maleńki kawałek ciasta. Na śniadania wybieram omlety z warzywami lub płatki z jogurtem. Unikam tłustych sosów. Sedno? Znaj umiar! Delektuj się! Pamiętaj, że powrót do formy zawsze jest dwa razy trudniejszy!

 

2. Alkohol

Nie oszukujmy się 🙂 Ja też lubię alkohol i nie widzę powodów dla których mielibyśmy go unikać podczas urlopu. Widzę jednak zalety picia czerwonego wina czy czystej wódki z wodą i dużą ilością cytryny czy limonki, a już na pewno nie z kolorowymi napojami. Staraj się wypijać dodatkowo czystą wodę mineralną. Pamiętaj, że alkohol odwadnia, a nie jest Ci to potrzebne przy wysokich temperaturach. Kolorowe drinki z baru podawane na wieczorkach animacyjnych? Ok – ale jeden! Unikaj podjadania.

 

3.Opalanie

Pamiętaj, że moda na „opalanie się na skwarkę” mięła. Liczy się ładna i zdrowa opalenizna, a przy tym zadbana skóra. Ja zwykle w ciągu dnia nie przebywam w pozycji leżącej dłużej niż 2 godziny i staram się wybierać godziny takie by ominąć okres najmocniejszego nasłonecznienia tj: 12:00 – 15:00. Te godziny poświęcam na coś innego, o czym piszę poniżej. Jeżeli masz jednak ochotę na dalsze lenistwo warto w tym czasie odpocząć w cieniu i poczytać interesującą książkę. Skorzysta na tym twoje ciało i skóra.

 

 

AKTYWNOŚCI WAKACYJNE, KTÓRE POMOGĄ SPALIĆ KALORIE

 

4. Sesja zdjęciowa

Czy wiesz ile musiałam spalić kalorii skacząc tak przed obiektywem? Mnóstwo! Godzina cykania zdjęć to przede wszystkim dobry trening, masę pozytywnej energii i świetna pamiątka. Wykaż się kreatywnością i zrób pamiątkę z wakacji.

 

 

5. Spacer połączony z turbo treningiem

Dwa w jednym. Przetestowałam to wiele razy i Ciebie również zachęcam. Co drugi dzień wybierz się na dłuższy spacer po plaży, a co 50-100 metrów wykonaj ten krótki zestaw ćwiczeń. Gwarantuje Ci, że zyskasz nową energię!

  • 10 pajacyków
  • 10 przysiadów
  • 10 pompek
  • 10 barpees
  • deska (podpór przodem) 20 sekund

 

6. Hotelowe animacje

Oferty hoteli prześcigają się z pomysłami! Niejednokrotnie mamy dostęp do takich aktywności jak: aqua aerobic, joga na plaży, piłka wodna, piłka plażowa i inne. Co należy zrobić? Zapoznać się z harmonogramem hotelowych atrakcji i zapisać się na zajęcia. Miej do siebie dystans i potraktuj to jako dobrą zabawę!

 

7. Zbieranie muszelek

Głupie? Oklepane? Ale fajnie mieć później pamiątkę w domu? Ramkę z wakacyjnym zdjęciem, ozdobę do świeczki, pamiątkowy słoik z piaskiem i muszlami. Ja się w tym zatracam, kiedy idę „na chwilę” pozbierać kilka muszelek zajmuje mi to blisko 1,5 h, taki spacer wzdłuż linii brzegowej traktuje jako formę treningu.

 

8. Snurkowanie

Snurkowanie to po prostu nurkowanie tuż pod powierzchnią wody z rurką. Świetna wakacyjna atrakcja, która również pozwoli Ci na utratę kalorii. Ja zwykle snurkuje około godziny i zabieram ze sobą kamerkę aby nagrać coś ciekawego. Pamiętaj, że woda wyciąga dlatego po takim treningu możesz czuć się zmęczony. Tak samo możesz zrobić w hotelowym basenie. Codziennie 20-30 minut pływania korzystnie wpłynie na Twoje samopoczucie.

 

9. Rzuć komuś wyzwanie i nagraj swój trening

Zrobiłam tak na ostatnich wakacjach. Nie miałam motywacji jednak chciałam wykonać trening, więc postanowiłam, że nagram swój trening i rzucę komuś wyzwanie aby wykonał go w podobny sposób. Jeżeli by tego nie zrobił, miałam to opublikować w mediach i oznajmić, że jest leniem:) Udało się! I wiesz co? Łańcuszek poszedł dalej. Zrobiło się o tyle groźnie, że mój trening składający się z 3 ćwiczeń przekształcił się na trening składający się z 10 ćwiczeń. Na szczęście zaznaczyłam na początku, że trening nie może wrócić do osoby, która „wyzywa”.

 

 

10. Wieczorne spacery

To czas dla ciebie, bliskiej Ci osoby, czy Twoich przyjaciół. Zamiast siedzieć w barze, weź ze sobą wino i udaj się na spacer. Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile kalorii można spalić podczas niewinnego maszerowania po plaży, a powiem Ci w tajemnicy, że często kończy się do na wygłupach: wzajemnym wyściganiu się, walką o niewrzucenie do wody, wymyślaniem piramid dwójkowych czy innych podobnych gdzie dodatkowo utracisz kalorie. To naprawdę świetna zabawa.

 

 

11. Hotelowa siłownia

Jeżeli nie lubisz ćwiczyć na plaży, a chcesz wykonać 20-30 minutowy trening to skorzystaj z hotelowej siłowni. Praktycznie każdy obiekt posiada małą salkę gdzie możesz wykonać swój trening. Nie martw się sprzętem! Podsyłam Ci moją playlistę treningów Body Workout, które możesz wykonać w 20 minut bez użycia dodatkowego sprzętu.

12. Wycieczki 

Wycieczki turystyczne to też forma aktywności fizycznej, a przy tym ogromna dawka nowych wrażeń i edukacji, dlatego warto poświęcić chociaż jeden dzień na taki sposób spędzania czasu. Zapoznaj się z oferta hotelową albo tak jak ja kup przewodnik miejsca w którym planujesz wakacje i zorganizuj coś na własną rękę.

 

Mam nadzieje, że podoba Ci się to, co dla Ciebie przygotowałam! Zasada, którą zawsze powtarzam jest jedna
„Zrób z tego styl życia, a nie przykry obowiązek”. Wybór należy do Ciebie i nikt inny nie może o tym decydować.

Zobacz również…

Loading...