Cześć! 

Skoro tytuł poniższego tekstu skusił Cię do kliknięcia we wpis, to zakładam, że jesteś osobą początkującą, która dopiero chce zacząć przygodę ze zdrowym stylem życia. Przypuszczam też, że możesz być jedną z tych osób, które cierpią na chroniczny brak czasu.

Zgadłam?

Nie musiałam! Znam to z doświadczenia trenerskiego. Najważniejsze dla mnie jest to, że interesując się tym wpisem, szukasz pewnego rozwiązania. Świadczy to o tym, że motywacja już jest w Tobie rozwinięta! Gratuluję 🙂 Jak to się mówi „pierwsze koty za płoty”, a gotowe rozwiązanie znajdziesz już za kilka sekund.

Czy trening w 15 minut ma sens?

Przytoczę dwa porównania, które bardzo bliskie są mojemu sercu.

  1. Wyobraź sobie, że Twoje dziecko ma malutką wadę kręgosłupa. Lekarz dla zdrowia zaleca ćwiczenia 3 razy w tygodniu po około godzinie. Niestety z powodu nadmiaru obowiązków masz tylko 15 minut. Ma to sens?
  2. Gdyby ktoś ofiarował Ci książkę, po której przeczytaniu Twój problem życiowy zniknie raz na zawsze, czytałabyś chociaż 15 minut dziennie?

Moja odpowiedź mam nadzieję jest jasna, ale dla pewności podsumuję to jednym zdaniem – wszystko to, co robisz systematycznie ma sens i zbliża cię do wyznaczonego celu.

 

Jak zacząć ćwiczyć?

Zaplanuj dni treningowe.

Nie musisz ćwiczyć codziennie. Zacznij od dwóch treningów w tygodniu. Nie narzucaj na siebie zbyt dużej presji. Lepiej skończyć dzień z małym niedosytem, niż z jęzorem na wierzchu. Czy wiesz jak mocno stres i obowiązki obciążają nasz organizm? Odłóż swoją „ochotę bycia fit od zaraz” na systematyczną drogę, którą tym razem przejdziesz z rozsądkiem.

Jak wypełniać dziennik?

  • Zaplanuj swoje dni treningowe i wpisz je w duże kwadraty.
  • Mniejsze kwadraty służą do odznaczania zrealizowanych celów, które, jak widzisz, najwięcej możesz mieć 4. Dla przykładu podaję Ci moje 4, nad którymi pracowałam przez cały tydzień: brak słodyczy, woda 1,5 litra, plan dnia i 15 minut książki każdego dnia. Kiedy wykonałam te zadania, odznaczałam małe kwadraty lub wstawiałam smutną minkę.

Kiedy ćwiczyć?

To proste! Kiedy masz czas 🙂 Jednak takie krótkie treningi polecam Ci wykonywać rano na czczo. Dlaczego? Powodów jest kilka:

  • wpłynie to korzystnie na Twój metabolizm,
  • rozbudzisz się,
  • zyskasz dobrą energię na cały dzień,
  • unikniesz sytuacji, że zmęczona po całym dniu zajęć odpuścisz ćwiczenia.

Jak się zmotywować? Proszę bardzo, tu masz odpowiedź. Jednak sadzę, że czytając moje „wypociny” i mając podane wszystko na tacy już jesteś zmotywowana!

Skorzystaj z moich propozycji treningowych

Każdy trening możesz wykonać w domu. Treningi trwają zwykle od 3 do 10 minut i możesz je powtarzać tyle razy, ile masz sił. Zamiast hantli wykorzystaj butelki z wodą.

Zobacz więcej treningów! Na filmie kliknij w kwadracik w prawym górnym rogu, a rozwinie Ci się lista z treningami.

 

Zawsze zacznij od rozgrzewki. Mam tu kilka propozycji 🙂

 

Jeżeli po treningu czujesz się jak jeden wielki zakwas i masz problemy z wstaniem z łózka albo wejściem po schodach, to koniecznie wykonaj stretching! Rozciąganie to też trening!

 

 

 Uzupełniaj płyny

Podczas dnia powinnaś wypijać przynajmniej 1,5 litra wody, kiedy trenujesz, liczba wzrasta! Bez wody Twoje mięśnie nie będą odżywione, a kiedy mięśnie nie pracują to tkanka tłuszczowa spalana jest wolniej.

A tak przy okazji – sprawdź ile wody powinnaś wypijać.

Zrób analizę żywieniową

Nie! Nie wprowadzaj diety z liczeniem każdego grama! Spokojnie, Ty dopiero zaczynasz, a chyba nie chcesz, aby Twoje zaangażowanie stało się słomiane, bo za dużo sobie nałożyłaś na głowę? Jeżeli chcesz zrobić z tego styl życia, to zmiany muszą nastąpić na wyższym szczeblu świadomości, inaczej wpadniesz we wszystkie pułapki, które na Ciebie czekają.

Zobacz tutaj, co ciekawego dla Ciebie przygotowałam.

 

FIT PRZEMIANA – to mój autorski program, który motywuje każdego dnia. Codziennie grupa osób realizuje moje treningi/rady/wskazówki w cel uzyskania wymarzonej sylwetki i poprawy kondycji.

Kliknij w zdjęcie poniżej.

 

 

Jeżeli chcesz otrzymać powiadomienie o najnowszych wpisach na blogu, dołącz do mojego newslettera.

Loading...