W odżywianiu przede wszystkim stawiam nacisk na swobodę i wolność wyboru. Nie chcę, aby moje posty zostały odebrane przez Ciebie jako pouczenie, a raczej jako inspirację do zmiany. Wybór na końcu zawsze pozostaje w Twoich rękach.

A więc co mam na myśli, pisząc w tytule tego wpisu „pułapki żywieniowe”?

„Odżywiam się zdrowo, zwracam uwagę na to, co kupuję. Trenuję średnio 3 raz w tygodniu. W miarę swoich możliwości planuję swój odpoczynek, jednak moje efekty nie są takie, jakie bym sobie wymarzyła”. Znasz to skądś? Taki problem nierzadko pojawia się wśród osób, które chcą być bardziej fit i walczą o swoją sylwetkę.

 

To o co chodzi?

Oczywiście o kalorie! Aby Twoja waga ruszyła w dół, bilans zjedzonych kalorii musi być niższy od kalorii, które spożytkujesz przez cały dzień (mam tu na myśli podstawową przemianę materii + aktywności dnia codziennego +  ewentualny trening). Analizując dzienniki odżywiania moich podopiecznych w projekcie FIT PRZEMIANA, często widzę małe „błędy”, które można wyrzucić lub zmienić, aby szybciej zbliżyć się do celu.

Jeszcze prościej ?

Poprzez małe „błędy” wprowadzasz do swojego jadłospisu dodatkowe kalorie, które może niekoniecznie są tam mile widziane. Przeczytaj i sama oceń co chcesz z tym zrobić 🙂 Pracując z moimi dziewczynami zawsze stawiam na słowo „chcę” , a nie muszę”. Dlaczego zwracam uwagę na kawę ? Bo często wypijamy ją zupełnie nieświadomie.

ile kawa ma kalorii

 

 

Istotne jest to, w jakim celu pijesz kawę.

  • Dla pobudzenia? To wiedz, że im bliżej czarnej kawy (np. americano), tym więcej kofeiny.
  • Dla przyjemności? Hmm..  Ile razy pozwalasz sobie na przyjemności w ciągu dnia? Czy są warte Twojego treningu?

 

 

Nie wyobrażasz sobie picia czarnej kawy? Gdyby ktoś kiedyś powiedział mi, że czarna kawa będzie jedyną kawa, którą jestem w stanie teraz wypić, stanowczo bym nie uwierzyła 🙂 Jak krok po kroku to zmieniłam? Sprawdź tutaj.

 

To może mały przykład kaloryczny ?

Duże Cappucino (często mylone z białą kawą, bo niby mamy mało mleka)   + 1 łyżeczka cukru / około 150 kcal + 20 kcal = około 170 kcal

2 kawy dziennie = około 340 kcal / 1,5 h spaceru (poza tym wszystkim, co robisz w ciągu dnia)

/ 60 min treningu siłowego

 

Mam nadzieję, że choć trochę uświadomiłam Cię, jak wygląda sprawa, kiedy kawa ląduje na stole 🙂

Daj znać proszę w komentarzu czy chcesz wiedzieć, jakie inne „pułapki żywieniowe” mogą na Ciebie czekać. 

Loading...