Jestem kobietą, pracuję z kobietami i wiem, że jedną z partii najchętniej przez nas trenowaną są mięśnie pośladków. Nie powinnyśmy dbać o nie tylko dlatego, że są pięknym walorem estetycznym! Mięśnie pośladka to ważna partia odpowiadająca za posturę naszego ciała.

Znamy wiele ćwiczeń na tę partię mięśniową!
Wykonujemy wiele serii i powtórzeń!
Dlaczego więc trening nie przynosi wymarzonych efektów?

Powodów może być wiele, jednak ja dziś chcę się skupić na rozgrzewce. Musisz wiedzieć, że prawidłowe przygotowanie ciała zdecydowanie zwiększa Twój efekt treningowy. Samo „rozgrzanie” mięśni nóg nie wystarczy. Czy wiesz, że podczas klasycznych przysiadów pracują mięśnie tułowia? Je też należy odpowiednio przygotować.

Zdaję sobie sprawę, że rozgrzewka często wykonywana jest pobieżnie lub jest nawet pomijana. Sama osobiście nie lubię poświęcać jej aż tyle czasu, jednak niejednokrotnie przekonałam się, że kiedy idę na skróty, szybko odbija mi się to na treningu.

Tak! Prawidłowa rozgrzewka ma wpływ na wielkość pośladków, gdyż przygotowuje mięsień do efektywniejszej pracy. 

 

.

Ile powinna trwać prawidłowa rozgrzewka? 

U mnie średnio to 15-20 minut i najczęściej mam ją rozpisaną na kartce, aby nie zastanawiać się „co ja mogę teraz zrobić”. Taki sposób nie demotywuje mnie i nie opuszczam tej ważnej części treningu.

 

Z jakich elementów składa się rozgrzewka?

  • rolowanie
  • mobilność odcinka piersiowego kręgosłupa i bioder
  • stabilność tułowia
  • dynamiczne rozciąganie
  • akcent dynamiczny

Wszystkie powyższe składowe treningu nagrałam w formie filmu! Możesz tę rozgrzewkę powtarzać przed każdym treningiem. Najlepiej zapisz sobie na kartce lub włącz film i ćwicz razem ze mną 🙂

PRAWIDŁOWA ROZGRZEWKA PRZED TRENINGIEM NÓG

20821t_thera-band-loop-group

Jak wykonać rozgrzewkę z gumami mini band?

Kolor gum ma znaczenie. Osoby początkujące wybierają kolor żółty, a najbardziej zaawansowane kolor czerwony. Każda firma produkująca gumy, oznacza je swoim kolorem, musisz więc zwrócić uwagę na opór gumy.

Tutaj również posłużę się filmem. Polecam Ci pracę z lustrem, wtedy widzisz swoją postawę i sama możesz się skorygować.

PRAWIDŁOWA ROZGRZEWKA Z GUMAMI 

Mam nadzieję, że Ci pomogłam.

 

Jeżeli z jakiegoś powodu nie lubisz tracić czas na zastanawianie się czy aby na pewno Twój trening jest dobrze przygotowany – zostaw to mnie i dołącz do mojego programu FIT PRZEMIANA. 

 

 

 

Loading...