Zdrowe gotowanie kojarzy ci się z częstym staniem w kuchni? Nic bardziej mylnego. Wielu dietetyków podzieliło się ze mną szybkimi i zdrowymi pomysłami na dania, oraz zdradziło mi wiele wskazówek „jak gotować szybciej”.
Całą swoją wiedzą dziele się z uczestnikami mojego autorskiego programu FIT PRZEMIANA INDYWIDUALNA – śmiało! zapytaj na czym polega program 🙂

Często też zdrowe gotowanie kojarzy się z grubym portfelem. Tu też mam dla Ciebie dobrą wiadomość! Sprawdź post, który przygotowałam „Tanie zamienniki drogich produktów”

 

CURRY Z BATATAMI NA MLEKU KOKOSOWYM

 

Składniki:

  • ryż
  • cebula, 1 średnia
  • bataty, 1 duży
  • papryka czerwona, 1 średnia
  • mleko kokosowe, 1 puszka
  • świeża kolendra
  • sól i pieprz
  • pasta curry, około 1 łyżeczka

Sposób wykonania:

Zacznij od wstawienia wody na ryż i w tym czasie pokrój cebulkę w drobną kostkę, a bataty w cienkie paski.
W pierwszej kolejności podsmaż cebulkę na patelni. Następnie gotującą się wodę posól i wstaw ryż. Gotuj zgodnie z zaleceniem na opakowaniu, czyli około 15 min. W tym czasie do cebulki dodaj bataty, które smaż około 10-13 min. Następnie wlej całą puszkę mleka kokosowego i dodaj pokrojoną w cienkie paski paprykę oraz pastę curry. Trzymaj pod przykryciem w celu odparowania wody w mleka i zgęstnienia. Kiedy konsystencja mleka będzie przypominać sos, ugotowany ryż przełóż na talerz, a bataty z papryką połóż na górę. Dodatkowo, na koniec dodaj świeżą kolendrę.

Loading...