Dziewczyny, nie będę się rozpisywać!
Jestem mamą i trenerem osobistym, więc z doświadczenia mogę powiedzieć, że pomysły na turbo szybkie zdrowe posiłki dają nam szanse na w miarę normalne funkcjonowanie w tym szalonym świecie jakim jest macierzyństwo. Dziś dzielę się z Tobą moją inspiracją!
Wszystkie posiłki są naprawdę mega szybkie, tylko trzeba na chwilę wejść do kuchni.

ŚNIADANIA

Płatki gryczane na mleku z owocami

Płatki zalej gorącym mlekiem i odczekaj 5 minut. Ja dodaję tylko tyle, aby płatki mogły „namoknąć’. Dodaj ulubione owoce i łyżkę miodu (możesz wykorzystać jakiekolwiek inne płatki).

pomysly na turbo szybkie zdrowe posilki

Jajka z awokado

Jajka smażę na oleju kokosowym (jak jajko sadzone) i dodaję pokrojone awokado w cienkie plastry. Często gotowe danie posypuję płatkami migdałów lub orzechami włoskimi i obowiązkowo dodaję warzywa.

pomysly na turbo szybkie zdrowe posilki

Omlet na słodko z nasionami chia i masłem orzechowym

Nie będę oszukiwać! To mój faworyt, a samo przygotowanie to 5 min! Poniżej składniki na porcję, którą ja zwykle zjadam.

Jajka (3 sztuki), 2 łyżki nasion chia, łyżka orzechów, kakao albo karob wymieszać widelcem i całość przelać na rozgrzaną patelnię. Ścięty omlet obrócić na drugą stronę i jeszcze chwilę piec. Gotowy omlet przesmarować masłem orzechowym, udekorować dowolnymi owocami i dodać łyżkę miodu.

pomysly na turbo szybkie zdrowe posilki

Podobają Ci się moje pomysły na turbo szybkie zdrowe posiłki na śniadania? Który posiłek najbardziej? A może chcesz iść krok dalej?

DRUGIE ŚNIADANIA

Zielony regulator

Składniki na 1 – 2 porcje:

– awokado

– banan

– 2 liście świeżej mięty

– szklanka wody

Shake pomarańczowo – ananasowy

Składniki na 1 – 2 porcje:

– 2 łyżki płatków żytnich

– łyżeczka siemienia lnianego

– 2 krążki świeżego ananasa o grubości ok. 2 cm

– szklanka soku wyciśniętego z pomarańczy

Orzeźwiająca pietruszka

Składniki na 1 – 2 porcje:

– garść natki pietruszki,

– 2 jabłka,

– kilka orzechów włoskich

– 1 / 2 cytryny,

– szklanka wody.

Wyciśnij sok z cytryny, z jabłek usuń gniazda nasienne, zmiksuj wszystkie składniki. Na powierzchni koktajlu powinna się utworzyć pyszna pianka. Pij na zdrowie.

OBIADY (15-25 min)

Makaron z zielonego groszku z pesto z nerkowców i pietruszki

Składniki:

  • makaron z zielonego groszku (dostępny w sieciówkach na półkach ze zdrową żywnością. Czas gotowania 7 minut!)
  • suszone pomidory
  • natka pietruszki
  • olej lniany
  • suszone pomidory
  • pomidorki koktajlowe
  • parmezan
  • orzechy nerkowca lub pistacje
  • czosnek, 1 ząbek

Sposób przygotowania:

Orzechy, czosnek i natkę pietruszki blenduję w blenderze. Jeżeli wyjdzie Ci zbita konsystencja dodaj odrobinę wody lub łyżkę oleju lnianego. Pomidory suszone pokrój w paseczki, a pomidorki koktajlowe podpiecz na patelni. Ugotowany makaron najpierw zmieszaj z gotowym pesto, a następnie dodaj pomidory i posyp odrobiną parmezanu.

Ryba w sosie sojowym (mega szybki przepis i pyyyszny)

To mój ostatni odnaleziony smak! Musisz koniecznie spróbować.

Składniki:

  • filet rybny (u mnie najczęściej dorsz),
  • ziemniaki (możesz zamienić na jakąkolwiek kaszę),
  • buraczki (użyłam tych ze słoika, często mam też od babci).

Sposób wykonania:

Rybę wieczorem namaczam w sosie sojowym i zostawiam w lodówce aż do obiadu. Dodaje tylko trochę soli i pieprzu.W tym daniu ugotowałam ziemniaki, ale jak już wyżej wspomniałam możesz wykorzystać dowolną kaszę. Kiedy kasza będzie już prawie gotowa podsmaż rybę na patelni 3 minuty z każdej strony (ja nie używałam już żadnego tłuszczu). Do dania dodaj buraczki i gotowe 🙂

Ryż z batatami, szpinakiem i cieciorką

Składniki:

  • duży batat
  • jedna cebula
  • dwa ząbki czosnku
  • imbir (3cm)
  • cieciorka
  • mleko kokosowe (puszka)
  • sól, pieprz
  • papryka czerwona ostra
  • trawa cytrynowa
  • kurkuma, carry
  • szpinak świeży

Sposób wykonania:

Cebulę drobno posiekaną podsmaż na patelni z czosnkiem i imbirem startym na tarce. Dodaj pokrojony w kostkę batat i podsmażaj około 3 min. (dodaj mleko lub wodę, aby wytworzyć parę). Dodaj przyprawy. Następnie dodaj cieciorkę, mleko kokosowe i podsmażaj około 15 min. (tak, aby mleko odparowało). Na koniec dodaj świeży szpinak i wymieszaj całość.

Gotową mieszankę dodaj do ryżu, który ugotuj bez soli.

Ryz z batatami, szpinakiem i cieciorka

PRZEKĄSKI

Garść orzechów!

To jedna z moich ulubionych przekąsek. Uważaj! Orzechy potrafią być wciągające 🙂

WARZYWNE SOKI SKLEPOWE

Uwielbiam sok z buraka z jabłkiem! 🙂 A ty?

CHIPSY JABŁKOWE

W sklepach jest bardzo dużo różnych jabłek suszonych do kupienia. Możesz spakować je w pojemnik i włożyć do torby, która zawsze masz przy sobie.

SMACZNEGO!!

Zapytaj o FIT PRZEMIANA DLA MAM. To mój autorski program, który pomaga mamom nie tylko odzyskać figurę po porodzie, ale nauczyć się zdrowo odżywiać i organizować tak czas, aby mieć coś dla siebie. Każdego dnia walczę o to, aby mamy takie jak ja i Ty budowały swoją pewność siebie, miały cele i marzenia i były najbardziej uśmiechniętymi i kreatywnymi mamami na świecie.

KONTAKT: kontakt@edytaszymkiewicz.pl lub Facebook

Loading...