Cześć!

„Nie mam czasu” to chyba najczęściej wypowiadane zdanie wśród mężczyzn ale przede wszystkim kobiet. Nie mamy czasu dla siebie i na przyjemności. Bardzo często jemy byle co i bardzo szybko. Natłok obowiązków decyduje o tym, że przekładamy siebie i swoje potrzeby ponad pragnienia innych. Nie jesteśmy systematyczne w dbaniu o swoje ciało i uprawianiu aktywności fizycznej, bo przecież raz w tygodniu to się nie opłaca.

Kiedy pracowałam na stanowisku managerskim o nienormowanym czasie pracy. Organizowałam wyjazdy sportowe. Prowadziłam bloga, Instagram i Facebook. Prowadziłam zajęcia fitness, czasem treningi personalne i zajmowałam się tym, co kocham czyli przemianami kobiet to myślałam, że brak czasu to normalność. Zupełnie nie wiedziałam w tym nic złego, a permanentne zmęczenie odbierałam jako „kawał dobrej pracy”. Pracowałam dużo ale czy konsekwentnie?

Olśnienia dostałam w momencie rezygnacji z pracy, urodzeniu dziecka i wyprowadzki do Gdańska, gdzie przez pół roku miałam czas tylko dla siebie. Ta sytuacja dała mi przestrzeń i czas aby zobaczyć jak wyglądało moje życie i jak wygląda życie wielu innych ludzi. Dopiero tam poczułam (mimo nieprzespanych nocy przez karmienie) jak wygląda życie bez stresu, bez pośpiechu, bez presji. Obserwowałam jak czuje się moje ciało, jak pracują moje jelita, jak wygląda skóra i włosy, kiedy mogę mieć czas dla siebie. Zaczęłam zwracać uwagę na rzeczy małe i korzystać z tego o czym każdy człowiek powinien pamiętać: spacer, wolny posiłek, dodanie warzyw do diety, drzemka regeneracyjna, relacje z rodziną i regularne spotkania z przyjaciółmi.

Zdaje sobie sprawę, że nie zawsze masz wpływ na specyfikę swojej pracy, nie zawsze decydujesz o godzinach pracy i ilości zadań. Nie zawsze możesz zjeść posiłek o wyznaczonej godzinie i nie zawsze będziesz miała energię. Wiem, że nie zmienisz teraz swojego życia o 180 stopni, jednak zawsze możesz nauczyć się stawiać siebie na pierwszym miejscu i mieć dla siebie czas. Z potrzeby serca opartej na własnym doświadczeniu stworzyłam program „Jestem ważna! Mam czas dla siebie, czas na trening i zdrowe odżywianie” w którym pokazuje jak pogodzić te trzy ważne elementy życia. Pracuje z kobietami indywidualnie i grupowo. Szukam czasu i konsekwentnie egzekwuję zdobytą wiedzę w zakresie poniższych działań. 

Zdradzam wam 3 najważniejsze z 10 narzędzi, które „dają nam czas”

Jak zyskać więcej czasu dla siebie?

1. Zweryfikuj „czasopochłaniacz”

To często niewidzialny problem, który zabiera nam nasze cenne minuty. Dlaczego niewidzialny? Bo zwykle nie analizujemy swojego życia. Kiedy zapytasz mnie, co może być takim pochłaniaczem czasu, podam Ci 3 najczęściej podawane przykłady przez badanych:

– przeglądanie kilka razy dziennie mediów społecznościach (wybieraj tylko wartościowe treści),

– oglądanie telewizji,

– zakupy produktów spożywczych.

Jeżeli nie potrafisz odpowiedzieć sobie na pytanie, co jest moim „czasopochłaniaczem”, proponuję Ci wykonanie pewnego zadania. Chwyć za kartkę oraz długopis i przez następne trzy dni spisuj wszystkie swoje czynności minuta po minucie. Trudne? Moje klientki wykonują dużo więcej, a później razem analizujemy jej pracę.

2. Planowanie dnia / tygodnia!

Planowanie to podstawa, jeżeli tego nie robisz w dużym stopniu nie masz świadomości o swoim życiu i nie realizujesz swoich potrzeb. Działasz na autopilocie i żyjesz codziennością. Planowanie powinno sprawiać radość, lekkość i powinno być elastyczne. Podstawowych zasad planowania ucze w programie ale Ty już dziś możesz zacząć od jednej proste czynności. 

Każdego dnia zapisz tylko 1-2 ważne rzeczy do wykonania. Twój mózg chętniej przyjmie nformację o 1-2 zakończonym zadaniu niż 5-6 rozpoczętych.

3. Planuj odżywianie na cały tydzień

Znowu planowanie? No tak! Ale chcesz mieć więcej czasu? Jedzenie to podstawa! To nasze paliwo – jak nie zatankujesz, to nie pojedziesz. Tankujesz raz, a porządnie czy codziennie lubisz odwiedzać stację benzynową? Tak samo jest z zakupami. Kiedy masz plan tego, co chcesz jeść w tygodniu oszczędzasz około 2-4 h/tydzień. W programie Jestem ważna uczestniczki przez 12 tygodni uczą się jak planować swój tydzień i jak tworzyć listę zakupów. 

Zabaw się w szefa kuchni. Siądź, zrób plan tygodnia, dołącz listę zakupów i działaj. Czas, który zyskasz wykorzystaj na odpoczynek z kawą lub książką.

Mam nadzieję, że zainspirowałam Cię do zmian, jednak jeszcze większą nadzieję mam na to, że weźmiesz kartkę i długopis i zabierzesz się do planowania. Sprawdziłam to na wielu moich klientkach, które po wykonywaniu tych zadań mają czas dla siebie, czas na trening i zdrowe odżywianie.

Pamiętaj, że zawsze możesz liczyć na moje wsparcie. Razem możemy przez 2 tygodni pracować nad uzyskaniem balansu w twoim życiu.

Dołącz do programu na:

STYCZEŃ – brak miejsc

LUTY – 4 miejsca

MARZEC – 10 miejsc

program_jestem_wazna_edyta_szymkiewicz
Loading...