Mocne, jędrne pośladki to nie tylko efekt estetyczny dla oka, ale również zdrowie ciało.

Ta partia mięśniowa u osób, które dużo siedzą przed komputerem jest stale rozciągnięta, zmienia nam to ustawienie miednicy i wpływa niekorzystnie na naszą postawę.

Dla kobiet to jedna z ważniejszych partii, jednak nie zawsze – i dobrze! Pamiętamy, że ciało powinniśmy rozwijać równomiernie aby nie doprowadzać do dysbalansów mięśniowych.

 

Pracując tyle lat z klientami, jak również bazując na swoich doświadczeniach mogę wywnioskować kilka podstawowych błędów podczas wykonywanego treningu nóg.

  • Brak prawidłowej rozgrzewki.
  • Brak świadomego treningu i  ciała
  • Źle dopasowane obciążenie
  • Brak zmienności ćwiczeń

 

Brak prawidłowej rozgrzewki.  

Niestety, ale przekonałam się na własnej skórze jaki efekt uzyskam po odpowiedniej rozgrzewce, a jaki, gdy wykonam ją na pół gwizdka. Aby trening przyniósł zamierzany rezultat, trzeba pobudzić do pracy stawy biodrowe, wstawić ćwiczenia aktywujące mięśnie pośladka, uwzględnić ćwiczenia stabilizacyjne i ćwiczenia na odcinek piersiowy kręgosłupa, wykonać kilka ćwiczeń na zadany wzorzec ruchowy oraz ćwiczenia dynamiczne na zakończenie rozgrzewki.

PRZYKŁAD ROZGRZEWKI – możesz ją wykonać przed każdym treningiem, jak Ci się znudzi, napisz w komentarzu, podeślę inne ćwiczenia.

2. Brak świadomego treningu i ciała.

Uczę moich klientów, aby słuchali swojego ciała i przede wszystkim prawidłowo oddychali podczas wykonywania zadanych ćwiczeń. Kiedy oddech nie współgra z ćwiczeniem, traci się efekt. Kolejnym elementem świadomego treningu, jest czucie i skupienie się na mięśniach, które mają wykonać ruch. Osobiście, zwłaszcza kiedy pracuje z dużym obciążeniem, zmykam oczy i wizualizuje sobie prawidłowy ruch ciała. Skupienie i koncentracja 🙂

3. Źle dopasowane obciążenie.

Bije na alarm i powtarzam to w kółko! Drogie Panie aby zbudować mięśnie trzeba się naprawdę napracować, aby zbudować mięśnie pośladków trzeba wprowadzić do swojego treningu obciążenie. Wiem, że macie dużą obawę, ale musicie mi zaufać. Na początku możesz zacząć z mniejszym aby nauczyć się prawidłowego ruchu, jednak Twój trening musi mieć progres.

Sama ćwiczę z bardzo dużym obciążeniem i jedyny efekt uboczny można zobaczyć kiedy się obrócę 🙂

Brak zmienności ćwiczeń

Kiedy stale wykonujesz te same ćwiczenia i taką samą ilość powtórzeń w pewnym momencie Twój trening przestanie przynosić widoczne efekty, dlatego podrzucam Ci zestaw moich ulubionych

ĆWICZEŃ NA POŚLADKI. Dodaj je do swojego treningu.

 

Jeżeli macie jakiekolwiek pytania, piszcie w komentarzach. Chętnie Wam pomogę. 

 

Wykorzystaj również:

Ćwiczenia na talię

Trening w parze