Wiele razy obiecywałaś sobie, że w ten standardowy “poniedziałek” twoje życie zacznie się trochę inaczej. Obiecujesz sobie, że będziesz systematyczna, że zapiszesz się na jakieś zajęcia lub zaczniesz trenować w domu. Skupisz swoją uwagę na tym, co jesz i w końcu “zrobisz coś ze sobą”. Na początku wszystko zaczyna iść zgodnie z planem, a zanim mija kilka dni rozkład Twojego dnia wraca do starych ram. Sama przed sobą zaczynasz się tłumaczyć, a wcześniej zaplanowane cele i marzenia na razie zostają odłożone w kąt. Znasz to? Nie ty jedna! Rozumiem Cię, wiem, że ciężko jest wytrwać w tym, co sobie postanowisz. Wiem, że to ciężka droga, ale namawiam Cię do jeszcze jednej próby:) Mam nadzieję, że moje wskazówki ułatwią Ci tę ciężką pracę.

 

Dlaczego nie potrafimy wytrwać w postanowieniach?

1.Nie zapisujesz swojego celu i daty realizacji

Jaki dokładnie jest Twój cel? Myślisz, że wystarczy powiedzieć do siebie “chcę schudnąć”? Do kiedy chcesz osiągnąć swój cel? To są kluczowe pytania. Kiedy zapisujesz swoje cele, ta informacja zostaje utrwalona w Twoim mózgu. Weź kartkę, długopis i zapisz odpowiedzi na  konkretne pytania:

-co chcesz osiągnąć?
-do kiedy chcesz zrealizować swój cel?
– co zamierzasz zrobić?
– jakie mogą spotkać Cię przeszkody i jak je rozwiążesz?

Podam Ci przykład:

” Jestem szczuplejsza o 2 kg, mój brzuch jest smukły. Mój cel realizuję do 20-go grudnia 2017 roku. Regularnie trenuję w siłowni Fitness Academy, chodząc trzy razy  tygodniu na zajęcia grupowe. Jedyną przeszkodą może być brak czasu. Problem ten rozwiązuje przez codzienne zaplanowanie swojego dnia”.

BTW planowanie dnia: 3 rzeczy, które pozwolą Ci lepiej zorganizować dzień.

Polecam umieszczenie tej kartki w widocznym dla Ciebie miejscu, codziennie zaglądaj do tej sekretnej informacji, która ma za zadanie codziennie Cię motywować.

2. Za dużo rzeczy na raz

Zmiana stylu życia wiąże się z wieloma zmianami, jednak, kiedy nałożysz na siebie zbyt wiele szybko się “wypalisz”. Co mam na myśli?
Nagle zaczynasz trenować 5-6 razy w tygodniu, zupełnie zmieniasz odżywianie, odmawiasz sobie wszystkiego, stosujesz względem siebie drastyczne postanowienia bo chcesz szybko schudnąć! Czy Twój organizm jest na to gotowy? Nie! Przykro mi ale tylko stopniowe zmiany dają efekt na dłużej. Zacznij od rozpoczęcia aktywności fizycznej tej, która sprawia Ci radość. Możesz na początku trenować 2-4 razy w tygodniu. Dieta? Nie licz od razu kalorii, tutaj również zacznij stopniowo. Zrezygnuj z słodyczy i napoi gazowanych, kiedy się tego nauczysz przejdź dalej. Krok, po kroku zmieniaj swoje nawyki.  W taki sposób Twoja motywacja nie zgaśnie.

3. Oszukujesz siebie i innych

Bądź autentyczna w tym, co robisz. Jeżeli zmieniasz styl, to rób to za równo w domu jak i w otoczeniu swoich bliskich. Przecież jasno sobie powiedziałaś, co chcesz osiągnąć i co zamierzasz zrobić, więc zachowuj się tak, jak sobie obiecałaś. Kiedy wiesz, że masz spotkanie rodzinne czy spotkanie z przyjaciółmi i chcesz zjeść to, co inni, ZRÓB TO! tylko z głową. Nie walcz z swoim umysłem! Albo nauczysz się wybierać mniejsze zło, albo będziesz się oszukiwać. Klucz do sukcesu to świadomość: po co to robię?

4. Brak Planu

Plan dyscyplinuje. Plan powoduje, że zapisujesz w swojej podświadomości rzeczy, które chcesz wykonać. Plan motywuje Cię do pracy, ponieważ to właśnie Ty założyłaś sobie, co chcesz w tym tygodniu zrealizować. Wybierz swoje ulubione aktywności fizyczne. Zastanów się czy chcesz trenować w domu czy na siłowni. Zapisz w kalendarzu jak będzie wyglądał Twój tydzień treningowy.

Polecam Ci przy okazji moje treningi: Body Workout

5. Brak regularnych pomiarów

Czy świadomość tego, że miałabyś iść do trenera/dietetyka w wyznaczonym terminie aby dokonać pomiaru swojego ciała i zanalizować postępy swojej zmiany nie jest dla Ciebie motywujące? Bądź swoim motywatorem! Wyznacz sobie daty pomiaru obwodów ciała. Waga nie jest wyznacznikiem!, często budująca się masa mięśniowa wprowadza Cię w błąd i zakłopotanie. Najlepszym wyznacznikiem są pomiary obwodów ciała.

6. Wsparcie bliskich

Pracujesz w korporacji i nagle wybijasz się z grupy swoim pozytywnym nastawieniem i chęcią do treningu?
Twój mąż krytykuje Cie, że zaniedbujesz obowiązki domowe?
Przyjaciółki obgadują Cię za rogiem, że nagle postanowiłaś się odchudzać?
A czy Twoje otoczenie wie, jakie to jest dla Ciebie ważne? Czy powiedziałaś im, że to przecież Twoja zmiana i Twoje wyrzeczenia, więc albo to akceptują, albo nie poruszają tego tematu?

Daj sobie czas i daj czas otoczeniu. Ludzie krytykują z różnych powodów. Nie staraj się tego zrozumieć, bo to tylko zajmuje Twój czas. Rób to, co uważasz za dobre, a i otoczenie wkrótce zmieni swoje nastawienie. Zaufaj sobie i czekaj na pytania: jak udało Ci się to osiągnąć? 🙂

7. Przekładasz swoje założenia na plany innych ludzi.

Kobiety starają się być najlepszą wersją siebie w wielu dziedzinach. Chcemy się spełniać jako kobieta biznesu, kobieta z pasją, żona, matka, przyjaciółka i wiele mogła bym tak wymieniać.
Chęć doskonałości i zadowalania wszystkich dookoła, często doprowadza Cię do tego, że zapominasz o sobie.
Postaw siebie na pierwszym miejscu! Nie, to nie jest egoistyczne! Wyobraź sobie, ze jesteś najszczęśliwszą kobietą na świecie i sama odpowiedz sobie na pytanie: czy tak szczęśliwa kobieta da szczęście swoim bliskim?
Jak ma to się do kobiety zmęczonej i sfrustrowanej nadmiarem obowiązków?

W chwili zwątpienia przeczytaj: Padłaś? Powstań ! 🙂

8. Zrób z tego styl życia, a nie przykry obowiązek.

Jeżeli chcesz coś zmienić, to włóż w to całe serce. Motywuj się każdego dnia. Edukuj się każdego dnia. Niema nic bardziej motywującego niż zdobywana wiedza w danej dziedzinie. Świadomość pracy swojego ciała i widoczne efekty. Daj sobie czas, daj sobie dużo czasu. Bądź świadoma ciężkiej pracy, ale też bądź świadoma tego, że w Twoje życie wstąpi nowa energia.

Akceptuj siebie, bądź motywacją dla innych.

 

Zapraszam Cię do mojego bloga: ZAINSPIRUJ SIĘ ŻYCIEM

POBIERZ PLAN TRENINGOWY