Słodkości to można powiedzieć “problem” wielu ludzi. Sięgamy po nie bezmyślnie, a później żałujemy, bo zwykle nie zatrzymujemy się na jednym ciasteczku:). Wiemy, że słodycze nie przynoszą korzyści dla naszego organizmu, a mimo to nie potrafimy się powstrzymać przed ich zjedzeniem.

Często zwlekamy godzinę, dwie, trzy, po czym chęć zgrzeszenia wygrywa.

Dlaczego sięgamy po słodycze?

  • Podłoże psychiczne!
    Nie kontrolujemy swoich myśli i dajemy się oszukać, że tylko kieliszek wina potrafi nas odstresować, że tylko kawałek pizzy poprawi nasz nastrój i tylko czekolada sprawi, że będziemy mieć energię.Po czym efekt jest odwrotny.
  • Brak węglowodanów złożonych w diecie. 
    To chyba jeden z podstawowych błędów, które popełniamy. W ciągu dnia nie dostarczamy odpowiedniej ilości węglowodanów (bo się ich boimy, a w rezultacie podjadamy te gorsze). Kiedy dodasz do swojego jadłospisu dobrze węglowodany tak jak np: kasze, owoce, dobre pieczywo, Twoja ochota na słodkie zniknie.
  • Brak energii. 
    A czy odpowiednio nawadniasz organizm? Czy wiesz, że odwodniony organizm spowalnia pracę Twojego mózgu, co wiąże się z osłabieniem. Zanim sięgniesz po kolejną czekoladkę, może spróbujesz zdrowy sok? Niestety ale często pragnienie mylone jest przez nasz organizm z ochotą na jedzenie.
    Ile wody powinniśmy wypijać?
    Zdrowe soki
  • Brak regularnych posiłków.
    Osoby, które robią zbyt długie przerwy między posiłkami, dużo bardziej narażone są na podjadanie
    planer żywieniowy
  • Intensywne treningi bez odpowiedniego posiłku potreningowego.
    Dlatego zawsze powtarzam moim podopiecznym, że od razu po treningu wskazany jest owoc (nawet banan). Wtedy masz jeszcze około 1,5 godziny czasu aby spokojnie dotrzeć do domu i zjeść swój posiłek.
    Co zjeść po treningu?
  • Przemęczenie.
    W sytuacjach gdy jesteśmy nadmiernie zmęczeni, kiedy brakuje nam magnezu, a staramy się ratować kolejną kawą dużo częściej sięgamy po słodkości.
  • Bezmyślność.
    Ile razy obiecaliście sobie, że od dnia dzisiejszego nie będziecie jeść słodyczy? A ile razy bezmyślnie sięgaliście po kolejną czekoladkę? Jeżeli wiesz, dlaczego nie chcesz jeść słodyczy, nie będzie tego problemu. Możesz tutaj wykorzystać mój wcześniejszy wpis: Jak zmienić zły nawyk.

Co powoduje cukier?

  • dostarcza pustych kalorii bez wartości odżywczych
  • psuje zęby
  • 1 g tłuszczu to aż 9 kcal. Szybko wzrost energii, który kończy się rozdrażnieniem bez kolejnej dawki.
  • odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej

Co jeść zamiast słodyczy?

  • suszone owoce
  • świeże sezonowe owoce
  • świeże warzywa (kiedy uwolnisz się od cukru, poczujesz ich słodki smak)
  • orzechy
  • woda z owocami
  • lody truskawkowe domowe 

Produkty które zaspokajają apetyt:

migdały, orzechy włoskie, orzechy archaidowe, nasiona dyni i słonecznika, awokado, suszone figi i banan, fasola biała, fasolka szparagowa, groszek, ryż brązowy, kasz gryczana, brokuły, otręby, jęczmień, wołowina, łosoś, brukselka, jarmuż, szpinak, owoce morza, tuńczyk, halibut, żurawina, czosnek i cebula.

 

Zapraszam Cię do komentowania i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami:)

Zainspiruj się życiem