Płaski czy zdrowy brzuch? A może jedno wiąże się z drugim ? Za wygląd Twojego brzucha odpowiada wiele czynników. Każdy człowiek żyje inaczej, odżywia się inaczej i ma inne stresy/problemy. Aby znaleźć przyczynę problemów z wyglądem brzucha potrzebna jest szczegółowa analiza, którą na przykład wykonuję w programie „Jestem ważna. Mam czas dla siebie, czas na trening i zdrowe odżywianie”. Są jednak 3 podstawowe zasady, które dotyczą każdego człowieka. Prawidłowe zastosowanie w codzienności na pewno przyniesie efekty w postaci ujemnych centymetrów. Zobacz jak te zasady pomogły moim klientkom – TUTAJ.

To, co zawsze powtarzam moim podopiecznym – nie staraj się robić wszystkiego od razu, zacznij od najłatwiejszej metody i stosuj tak długo aż wejdzie ci w nawyk, dopiero wtedy przejdź do kolejnej.

3 ZASADY PŁASKIEGO BRZUCHA

1. ŻYWIENIE – BUDOWANIE RELACJI Z JEDZENIEM

Dlaczego zaczynam od tego ? Bo jedzenie to 70 % sukcesu ? Dziś nie to mam na myśli, jest coś dużo ważniejszego jak relacja z jedzeniem. Kobiety są niewolnikami jedzenia i znam naprawdę niewiele takich, które po prostu żyją zdrowo, mając na myśli – swobodę w odżywianiu. Przestrzeganie diet jest frustrujące bo kojarzy nam się z zakazem albo przymusem jedzenia tego na co akurat może w danej chwili może nie mamy ochoty. Zakazywanie sobie słodyczy „na zawsze, albo na okres wyzwania” jest bezcelowe bo odbieramy sobie chwilowo przyjemność, a nie przepracowujemy swojego nawyku, który często ma inne podłoże psychologiczne. Brak wiedzy co nam służy, a co nie powoduje, że jemy posiłki, które mają znikomą ilość wartości odżywczych i na pewno nie sprzyjają naszej sylwetce. Podjadanie to często wynik braku planu lub unikania węglowodanów bo przecież od nich się tyje. Kobiety skupiają się na tym, co mogę, a czego nie powinny. Najczęściej są w fazie rygoru i dyscypliny albo odpuszczają bo dopiero od poniedziałku biorą się za siebie. Walczą ze swoją silną bądź słaba wolą odbierając sobie przyjemność ze zdrowego stylu życia. 

Budowanie relacji z jedzeniem to poznawanie siebie i praca ze swoimi emocjami. Jedzenie to emocje!  To świadome wybory, które płyną z wiedzy dlaczego chcę postąpić tak, a nie inaczej i co mogę zrobić abym czuła się w tym dobrze.  Budowanie relacji z jedzeniem to posiłek spożywany powoli i w spokoju, to odróżnianie prawdziwego głodu od apetytu. To jedzenie tyle ile faktycznie potrzebuje mój organizm. Relacja z jedzeniem to nic innego jak danie sobie pozwolenia na to, że zdrowy styl życia jest prosty, łatwy do wykonania i szybki i wcale nie taki drogi. Jeśli zbudujesz relację z jedzeniem unikniesz największej pułapki dietetycznej jaką jest „day off” bo każdy twój dzień będzie Twoim wyborem. 

Pierwszy krok do budowania relacji z jedzeniem? Nie podjadaj pomiędzy posiłkami! 

2. TRENING CAŁEGO CIAŁA Z PRAWIDŁOWYM ODDECHEM PODCZAS ĆWICZEŃ

Podstawowym błędem podczas ćwiczeń w celu redukcji tkanki tłuszczowej z okolic brzucha jest wykonywanie tylko ćwiczeń na brzuch. Najszybsze efekty wystąpią podczas ćwiczeń wielostawowych, które angażują kilka grup mięśniowych w jednym ćwiczeniu.  O tym pewnie słyszałaś już niejednokrotnie dlatego przejdę do drugiego ważniejszego elementu. 

Oddech podczas ćwiczeń ! Jak wspominałam wyżej kobiety ( mężczyźni również) swoją uwagę mocno skupiają na wykonywaniu różnorodnych ćwiczeń na mięśnie brzucha, a ja pragnę Cię poinformować, że mięśnie brzucha pracują praktycznie przy każdym ćwiczeniu i o tym czy je dobrze aktywujesz czy nie decyduje prawidłowo wykonywany oddech. Nie wyobrażasz sobie nawet jak mocno może pracować brzuch, kiedy wykonujesz podstawowe ćwiczenia na nogi jak: przysiad, wykroki czy martwy ciąg z obciążeniem. Każde ćwiczenie ma swoją fazę wdechu i wydechu, która prawidłowo wykonywana świetne wzmacnia, kształtuje i wysmukla twój brzuch. Nagrywając filmy do programu „Jestem ważna” bardzo często używam wskazówek „wdech” – „wydech” podczas treningu aby uczestniczki mogły przyswoić tą informację i zdobyć wiedzę jak prawidłowo ćwiczyć. Pomyśl o tym podczas ćwiczeń.

3. REDUKCJA STRESU

Stres to choroba cywilizacyjna, która dotyka chyba każdego człowieka. Co to jest stres? Zadaje to pytanie bo wiem, że najczęściej kojarzy się z trudną sytuacją w pracy, finansami, partnerstwem czy startą czegoś ważnego, kogoś bliskiego. Stres to również: brak relacji z jedzeniem, nadmiar obowiązków, brak czasu dla siebie, nadmierna ilość kawy która zastępuje sen, brak snu, ocenianie, porównywanie się, dążenie do czegoś niemożliwego, brak zrozumienia swoich emocji, nadmierne zamartwianie się, brak skuteczności, kręcenie negatywnych filmów w głowie, mówienie o sobie źle i mówienie do siebie źle, zazdrość, brak wdzięczności za to, co już mamy…… i mogłabym tak pisać do jutra. 

Stres zatrzymuje się najczęściej w naszym karku i brzuchu. Stres powoduje, że nasze jelita nie funkcjonują prawidłowo bo one też są zestresowane i ściśnięte. 

Jak redukować stres? 

Tutaj znowu odpowiem, że niema jednego rozwiązania dobrego dla wszystkich. Każda moja klientka jest inna i na każdą osobę działa zupełnie coś innego. Potrzebna jest analiza i zrozumienie skąd ten stres pochodzi. Najczęściej poruszamy się drogą innych, dlatego podejmujemy nieskutecznie działania. Nie słuchamy siebie, nie analizujemy, dlatego wiecznie żyjemy w błędnym kole. Ty sama spróbuj odpowiedzieć sobie szczerze, co jest źródłem stresu i znajdź to, co daje ci spokój i relaks. Mogę Cię zainspirować i przytoczyć kilka przykładów, które pomagają moim klientką. To rzeczy, które proponuję im do wykonania po analizie ich tygodnia codzienności. 

Redukcja stresu: 
– czas dla siebie 
– rozwijanie swojej pasji
stretching – możesz wypróbować jeden z moich treningów
– budowanie relacji z jedzeniem
– regularna aktywność fizyczna
– joga
– medytacja
– spacer w lesie
– kontakt z naturą
– spotkanie z przyjaciółka
– przytulanie się 
– mówienie o swoich potrzebach
– przestrzeń dla siebie
– zapisywanie i oddelegowywanie zadań
– odpuszczanie!!
– kobiecość
– gotowanie
– praca w ogrodzie
– i wiele, wiele innych

Wprowadzenie w życie tych 3 podstawowych zasad na pewno sprawi, że poczujesz się dużo lepiej, a to pierwszy krok do zrzucenia centymetrów z obwodów brzucha. Niema nic piękniejszego niż podejmowanie decyzji o swojej przemianie z uśmiechem na twarzy, akceptacją obecnego wyglądu swojego ciała, pozytywnym wkurzeniu się na siebie i przede wszystkim działaniu z lekkością i zaufaniem, że UDA SIĘ OSIĄGNĄĆ CEL.

Mam nadzieje, że pomogłam Ci i zainspirowałam cię do podjęcia działania. Jeżeli chciałabyś troszkę więcej czuć mojego wsparcia to zapraszam Cię do mojego autorskiego programu „Jestem ważna. Mam czas dla siebie, czas na trening i zdrowe odżywianie”. Nowa edycja rusza 04.01.2021 roku.