Cześć !

Witam Cię na moim blogu. 

Na początku mam dla Ciebie fantastyczną informację. Nie wiem czy wiesz ale badania wykazują, że święto Bożego Narodzenia to jedne z najmniej kalorycznych świąt na świecie gdyż przeciętny Polak zjada wtedy około 2500 kcal, a uwierz mi, że w zwykły niekontrolowany weekend jesteś w stanie zjeść więcej.  Mam nadzieję, że tą wiadomością trochę rozluźniłam twoje obawy, co do świątecznej kolacji, a kilka poniższych punktów pozwolą ci radośnie spędzić ten wyjątkowy czas. Trzy lata temu podchodziłam do tego bardzo restrykcyjnie. Pilnowałam się z każdym posiłkiem. Wtedy, kiedy wydawało mi się, że kalorie są najważniejsze na świecie jednak od momentu, kiedy uczę kobiety budowania relacji z jedzeniem w programie „Jestem ważna”, wiem, że trzy dni ucztowania nie zaszkodzą mojej ani twojej sylwetce. Nie spinam się, nie zabraniam sobie niczego ale trzymam się poniższych zasad z których i Ty możesz skorzystać.

 

Jak cieszyć się świętami bez wyrzutów sumienia ?

Przede wszystkim wiedz, że przez 3 dni nie zmienisz swoich nawyków i mentalności. Nie zmienisz stosunku do jedzenia czy nagle nie zaczniesz odróżniać głodu od apetytu, więc po prostu wrzuć na luz psychiczny i przygotuj się mentalnie. Święta możesz spędzić z uśmiechem na twarzy, jedząc coś, czego niema w Twojej diecie a równocześnie nie mieć wyrzutów sumienia:)

 

Jeżeli masz ochotę skorzystaj z moich zasad, które mnie nie ograniczają kalorycznie. 

 

👉 Wypij rano nie 1 a 2 szklanki wody z cytryną, zmniejszy to Twój apetyt podczas dnia. Do samej kolacji unikaj pieczywa, kasz, makaronów i innych węglowodanów. 

👉 Pamiętaj, że kolacja wigilijna zawiera dużo grzybów i kapusty, które są ciężkostrawne dlatego pij dużo, dużo ciepłej wody podczas tych 3 dni świątecznych. 

👉 Każdy posiłek jedz bardzo wolno, delektuj się. Pamiętaj najpierw „jedzą oczy”, a później my. Im wolniej przeżujesz każdy kęs, tym szybciej Twój mózg dostanie informację: STOP-JESTEM NAJEDZONY. To klucz do budowania relacji z jedzeniem i odróżniania głodu od apetytu.

👉 Jeżeli masz ochotę na słodycze, wybierz domowe wypieki, zjedz 1-2 kawałki, bo przecież nie musisz więcej. Kto, kto dba o swoją sylwetkę zjada więcej niż 2 kawałki ciasta jednego wieczoru? 🙂 Nie zabraniaj sobie słodkości ale ustal sama ze sobą na jaką porcję sobie pozwalasz. 

👉 Nie siedź przez cały czas przy stole. Wtedy organizm staje się bardzo leniwy. Wyjdź na spacer. Wyprowadź psa. Pobaw się kreatywnie z dzieckiem. Pośpiewaj kolędy. Bądź kreatywna.

👉Unikaj napojów gazowanych i soków owocowych, zawsze wybieraj wodę z cytryną !! 

👉 Jeżeli pijesz alkohol, to wybieraj jeden rodzaj i przepijaj wodą. Proponuję czerwone wytrawne wino. Unikaj drinków i innych kolorowych nalewek. 

👉 Każdy dzień zacznij od krótkiego joggingu lub spaceru. Uwierz mi, że to bardzo mocno motywuje organizm do pilnowania się w dobrym tego słowa znaczeniu. 

👉 Jeżeli bardzo brakuje ci kontroli w odżywianiu skutecznym sposobem jest zapisywanie tego, co już zjadłaś. Wtedy widzisz jak mocno sobie pozwalasz i dużo szybciej jesteś w stanie zareagować i powiedzieć sobie „ok wystarczy”. Wielokrotnie tą metodę sprawdzałam na moich klientkach. To takie pilnowanie siebie i kształtowanie silnej woli, a zarazem pozwolenie na przyjemność.

 

Zdrowych i wesołych świąt! 

Jeżeli spodobały ci się moje zasady i uważasz, że mogłabyś z nich skorzystać będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz. Być może i Ty masz swoje sprawdzone metody jak spędzić święta bez zakazów ale z umiarem – również podziel się z nami w komentarzu.


 

NOWA EDYTACJA PROGRAMU GRUPOWGO I INDYWIDAULNEGO STARTUJE 11 STYCZNIA 2021